Діагностичний мінімум №1



 Діагностичний мінімум №1

Методика для визначення мотиваційної готовності
Опитувальник "ПРОФОРІЄНТАЦІЯ - 1"

(модифікація ДДО Є.А. Клімова)
Інструкція: навпроти кожного висловлювання напишіть цифру, що відповідає мірі вашого бажання займатися цим видом діяльності (0-зовсім немає, 1-мабуть, так, 2-вірно, 3-повністю вірно).


Я ХОЧУ

(МЕНІ ПОДОБАЄТЬСЯ, МЕНЕ ПРИВАБЛЮЄ, Я ВИЗНАЮ ЗА КРАЩЕ)


1. Обслуговувати людей


0 1 2 3


Займатися лікуванням


0 1 2 3


Навчати, виховувати


0 1 2 3


Захищати права і безпеку людей


0 1 2 3


Керувати людьми


0 1 2 3


Сума балів:




2. Керувати машинами


0 1 2 3


Ремонтувати устаткування


0 1 2 3


Збирати і налагоджувати техніку


0 1 2 3


Обробляти матеріали, виготовляти різні предмети і речі


0 1 2 3


Займатися будівництвом


0 1 2 3


Сума балів:




3. Обробляти тексти і таблиці


0 1 2 3


Робити розрахунки і обчислення


0 1 2 3


Переробляти інформацію


0 1 2 3


Працювати з кресленнями, картами, схемами


0 1 2 3


Приймати, передавати сигнали, повідомлення


0 1 2 3


Сума балів:




4. Займатися художнім оздобленням


0 1 2 3


Малювати, фотографувати


0 1 2 3


Створювати витвори мистецтва


0 1 2 3


Виступати на сцені


0 1 2 3


Шити, вишивати, малювати


0 1 2 3


Сума балів:




5. Доглядати за тваринами


0 1 2 3


Заготовлювати продукти


0 1 2 3


Працювати на відкритому повітрі


0 1 2 3


Вирощувати овочі і фрукти


0 1 2 3


Мати справу з природою


0 1 2 3


Сума балів:




А. Працювати руками


0 1 2 3


Виконувати рішення


0 1 2 3


Відтворювати наявні зразки, розмножувати, копіювати


0 1 2 3


Отримувати конкретний практичний результат


0 1 2 3


Втілювати ідеї в життя


0 1 2 3


Сума балів:




Б. Працювати головою


0 1 2 3


Приймати рішення


0 1 2 3


Створювати нові зразки


0 1 2 3


Аналізувати, вивчати, досліджувати, спостерігати випробовувати, контролювати


0 1 2 3


Планувати, конструювати, проектувати, розробляти, створювати


0 1 2 3


Сума балів:

Опитувальник "ПРОФОРІЄНТАЦІЯ - 2"

(модифікація ДДО Е.А. Климова)
Інструкція: навпроти кожного висловлювання напишіть цифру, що відповідає мірі вашої здатності займатися цим видом діяльності (0-зовсім немає, 1-мабуть, так, 2-вірно, 3-повністю вірно).


Я МОЖУ

(ЗДАТНИЙ, УМІЮ, МАЮ НАВИЧКИ)


1. Знайомитися з новими людьми


0 1 2 3


Бути чуйним і доброзичливим


0 1 2 3


Вислуховувати людей


0 1 2 3


Розбиратися в людях


0 1 2 3


Добре говорити і виступати публічно


0 1 2 3


Сума балів:




2. Шукати і виправляти несправності


0 1 2 3


Використовувати прилади, машини, механізми


0 1 2 3


Розбиратися в технічних пристроях


0 1 2 3


Вправно спілкуватися з інструментами


0 1 2 3


Добре орієнтуватися в просторі


0 1 2 3


Сума балів:




3. Бути зосередженим і посидючим


0 1 2 3


Добре рахувати про себе


0 1 2 3


Кодувати інформацію


0 1 2 3


Оперувати знаками та символами


0 1 2 3


Шукати і виправляти помилки


0 1 2 3


Сума балів:




4. Створювати красиві, із смаком зроблені речі


0 1 2 3


Розбиратися в літературі і мистецтві


0 1 2 3


Співати, грати на музичних інструментах


0 1 2 3


Складати вірші, писати оповідання


0 1 2 3


Малювати


0 1 2 3


Сума балів:




5. Розумітися в тваринах або рослинах


0 1 2 3


Розводити рослини або тварин


0 1 2 3


Боротися з хворобами, шкідниками


0 1 2 3


Орієнтуватися в природних явищах


0 1 2 3


Працювати на землі


0 1 2 3


Сума балів:




А. Швидко виконувати вказівки


0 1 2 3


Точно наслідувати інструкції


0 1 2 3


Працювати за встановленим алгоритмом


0 1 2 3


Виконувати одноманітну роботу


0 1 2 3


Дотримуватися правил і нормативів


0 1 2 3


Сума балів:




Б. Створювати нові інструкції і давати вказівки


0 1 2 3


Приймати нестандартні рішення


0 1 2 3


Легко придумувати нові способи діяльності


0 1 2 3


Брати на себе відповідальність


0 1 2 3


Самостійно організувати свою роботу


0 1 2 3


Сума балів:



Методика для визначення професійної готовності
Діагностичний опитувальник «Людина-техніка»
( за В.А. Семіченко)

Інструкція: Перед вами питання, які допоможуть визначити рівень готовності до вибраної професії. На питання потрібно відповідати «Так» чи «Ні», поставивши знак + або – в бланку відповідей поряд з номером відповідного питання.

Питання


  1. Чи подобається вам дивитися на дорогу через вітрове скло автомобіля?

  2. Чи зможете ви пробігти 1 км?

  3. Чи завжди ви доводите розпочату справу до кінця?

  4. Чи часто вам вдається підхопити випадково зачеплені столові прилади (ложку, виделку, тарілку, чашку і т.п.)?

  5. Ви людина зосереджена?

  6. Чи вірно, що ви рідко лаєтеся з ким-небудь в людних місцях (магазині, транспорті і т.п.)?

  7. Чи вірно, що ви не любите ризикувати?

  8. Чи вірно, що вас не лякають різкі звуки?

  9. Чи любите ви працювати самостійно?

  10. Чи любили ви в школі уроки праці?

  11. Чи любите ви читати про подорожі?

  12. Чи піднімаєте ви вантаж вагою в 16 кг?

  13. Ви людина обов'язкова?

  14. Чи вірно, що вас не шокує несподівана ситуація?

  15. Чи вірно, що ви рідко губите предмети побуту?

  16. Чи вірно, що вас важко вивести з рівноваги?

  17. Вірно, що ви не любите грати в азартні ігри?

  18. Чи можете ви нормально виконувати роботу, коли включений радіоприймач, магнітофон?

  19. Чи подобається вам одноманітна робота?

  20. Чи зможете ви розібратися в нескладному технічному кресленні?

  21. Чи приносить вам задоволення розбиратися в якому-небудь технічному пристрої (автомобіль, побутова техніка і т.п.)?

  22. Чи любите ви займатися спортом?

  23. Чи вірно, що ви б не поїхали на червоне світло світлофора?

  24. Чи умієте ви повністю розслаблятися?

  25. Чи умієте ви зосередитися на одній справі?

  26. Ви людина витримана?

  27. Чи умієте ви вчасно себе зупинити, коли бачите, що у вас нічого не виходить?

  28. Чи вірно, що ви не забуваєте вимкнути чайник, закрити кран у ванні, зачинити квартиру на ключ і т.п.?

  29. Чи любите ви споглядати природу, красиві споруди, новинки техніки і т.п.?

  30. Чи подобається вам читати, слухати, дивитися фільми про технічні досягнення, обладнання і експлуатацію технічних засобів?

  31. Чи подобається вам мати справу з технічними засобами, працювати з ними?

  32. Вас не втомлюють подорожі, ви любите багато рухатися?

  33. Чи вірно, що ви не підете з роботи, не виконавши завдання до кінця?

  34. Ви добре виконуєте доручену роботу?

  35. Чи вірно, що вас важко відвернути від якого-небудь заняття?

  36. Чи вірно, що ви рідко сваритеся через дурниці?

  37. Чи вірно, що приказка «Або груди в хрестах, або голова в кущах» не для вас?

  38. Чи вірно, що ви рідко відволікаєтеся на сторонні справи?

  39. Чи вірно, що вас не втомлює монотонна, одноманітна робота?

  40. Чи приносить вам задоволення що-небудь винаходити або конструювати?

  41. Чи «любить» вас техніка?

  42. Чи любите ви фізичну роботу?

  43. Чи вірно, що ви рідко спізнюєтеся на роботу (на заняття, на зустріч і т.п.)?

  44. Ви людина рухлива?

  45. Ви людина уважна?

  46. Чи вірно, що ви умієте стримувати свої емоції?

  47. Чи притаманне вам відчуття самозбереження?

  48. Чи вірно, що ви не впадаєте в стан задумливості, під час якого можете пройти повз свій будинок, можете не помітити знайому людину, що йде, і т.п.?

  49. Ви людина посидюча?

  50. Чи подобається вам розбиратися в обладнанні побутових електро- і радіоприладів?


Методика для визначення особистісної готовності
Психогеометрична самооцінка особистості

(С. Делінгер в адаптації А. А. Алексєєва, Л. А. Громова)


Інструкція. Подивіться на п'ять фігур (квадрат, трикутник, коло, прямокутник, зигзаг), зображених на малюнку. Виберіть з них ту, про яку ви можете сказати: «Швидше за все це я». Тільки не займайтеся ніяким психологічним аналізом. Непотрібні умовиводи ні до чого не приведуть. Довіртеся інтуїції. Якщо ви відчуваєте ускладнення, виберіть ту фігуру, яка першою привернула вашу увагу. Запишіть її назву під № 1. Тепер проранжуйте чотири, що залишилися, фігури у порядку переваги. Перед вами буде впорядкований ряд геометричних фігур. Яку б фігуру ви не помістили на перше місце, це ваша основна фігура. Вона дасть можливість визначити риси вашої вдачі і особливості поведінки в різних ситуаціях. Остання фігура вказує на тип людини, взаємодія з якою представлятиме для вас найбільші труднощі. Якщо ж жодна з фігур не підходить, то вас можна описати комбінацією двох або навіть трьох фігур.

Методика для визначення психофізіологічної готовності
Методика «Дослідження темпераменту у підлітка» Г. Айзенка
Інструкція: "Тобі пропонується низка запитань про особливості твоєї поведінки. Якщо ти відповідаєш на питання позитивно ("згоден"), то постав знак "+", якщо негативно ("не згоден"), то знак "-". Відповідай на питання швидко, не роздумуючи, оскільки важлива перша реакція".

Опитувальник


  1. Чи любиш ти шум і метушню навколо себе?

  2. Чи часто ти потребуєш друзів, які могли б тебе підтримати або утішити?

  3. Ти завжди знаходиш швидку відповідь, коли тебе про що-небудь запитують, якщо це не на уроці?

  4. Чи буваєш ти іноді сердитим, роздратованим, розлюченим?

  5. Чи часто у тебе міняється настрій?

  6. Тобі більше подобається бути одному, чим зустрічатися з іншими хлопцями й дівчатами?

  7. Чи буває іноді так, що тобі заважають заснути різні думки?

  8. Чи завжди ти робиш так, як тобі говорять?

  9. Чи любиш ти пожартувати над ким-небудь?

  10. Ти коли-небудь почував себе нещасним, хоча для цього не було поважної причини?

  11. Ти весела людина?

  12. Ти коли-небудь порушував правила поведінки в школі?

  13. Чи багато що дратує тебе?

  14. Тобі подобається така робота, де потрібно робити все швидко?

  15. Ти переживаєш із-за всяких страшних подій, які майже не сталися, хоча все закінчилося добре?

  16. Тобі можна довіряти будь-яку таємницю?

  17. Чи можеш ти розвеселити хлопців і дівчат, що занудьгували?

  18. Чи буває так іноді, що у тебе без будь-якої причини сильно б'ється серце?

  19. Чи робиш ти перший крок для того, щоб з ким-небудь потоваришувати?

  20. Ти коли-небудь говорив неправду?

  21. Чи сильно ти засмучуєшся, якщо люди знаходять недоліки в роботі, яку ти зробив?

  22. Чи любиш ти розповідати смішні історії, жартувати зі своїми друзями?

  23. Чи часто ти почуваєш себе втомленим без будь-якої причини?

  24. Ти завжди спочатку робиш уроки, а граєш вже потім?

  25. Ти зазвичай веселий і усім задоволений?

  26. Чи образливий ти?

  27. Чи любиш ти розмовляти і грати з іншими хлопцями й дівчатами?

  28. Чи завжди ти виконуєш прохання рідних про допомогу по господарству?

  29. Чи буває так, що у тебе іноді паморочиться в голові?

  30. Чи любиш ти поставити кого-небудь в незручне становище, посміятися над ким-небудь?

  31. Ти часто відчуваєш, що тобі щось дуже набридло?

  32. Ти любиш іноді похвалитися?

  33. Ти зазвичай мовчиш в товаристві інших людей?

  34. Ти іноді хвилюєшся так сильно, що тобі важко всидіти на місці?

  35. Ти швидко наважуєшся на що-небудь?

  36. Ти іноді шумиш в класі, коли немає вчителя?

  37. Тобі часто сняться страшні сни?

  38. Чи можеш ти забути про все і від душі повеселитися серед своїх друзів, приятелів, подруг?

  39. Тебе легко засмутити чим-небудь?

  40. Чи траплялося тобі говорити погано про кого-небудь?

  41. Чи можеш ти назвати себе безтурботною людиною?

  42. Якщо ти потрапляєш в незручне становище, ти потім довго переживаєш?

  43. Ти любиш шумні і веселі ігри?

  44. Ти завжди їси все, що тобі пропонують?

  45. Тобі важко відмовитися, якщо тебе про що-небудь просять?

  46. Ти любиш часто ходити у гості?

  47. Чи бувають такі моменти, що тобі не хочеться жити?

  48. Ти коли-небудь був грубим з батьками?

  49. Тебе вважають веселою людиною?

  50. Ти часто відволікаєшся, коли робиш уроки?

  51. Ти більше любиш сидіти осторонь і дивитися, чим самому брати участь в загальних веселощах?

  52. Тобі зазвичай буває важко заснути із-за різних думок?

  53. Ти зазвичай буваєш упевнений в тому, що зможеш впоратися із справою, яка тобі доручають?

  54. Чи часто ти почуваєш себе самотнім?

  55. Ти соромишся першим заговорити з незнайомими людьми?

  56. Чи часто ти наважуєшся на що-небудь, коли вже пізно?

  57. Коли хто-небудь з хлопців чи дівчат кричить на тебе, ти теж кричиш у відповідь?

  58. Ти іноді почуваєш себе дуже веселим або сумним без будь-якої причини?

  59. Ти вважаєш, що важко отримати справжнє задоволення в гостях, на святі, на новорічній ялинці?

  60. Тобі часто доводиться хвилюватися через те, що ти зробив що-небудь, як слід не подумавши?
Методики для визначення соціальної готовності
Опитувальник «Особливості вашої поведінки»

Інструкція: Опитувальник включає 50 пунктів-тверджень, що не повторюються. Якщо ви згодні з даним твердженням, то на листку відповідей ставите «+» поряд з номером твердження; якщо не згодні – ставте знак «-». Пам'ятайте, що ви виказуєте власну думку про себе в даний момент часу.
ТВЕРДЖЕННЯ


  1. Буває, що я відкладаю на завтра те, що повинен зробити сьогодні.

  2. Я віддаю перевагу одягу, який відповідає сучасній моді.

  3. Якщо людина в міру і без шкідливих наслідків вживає збудливі і впливаючи на психіку речовини – це цілком нормально.

  4. Я б узявся за небезпечну для життя роботу, якби за неї добре платили.

  5. Той, хто в дитинстві не бився, зростає синочком матусі і нічого не може добитися в житті.

  6. Буває, що я іноді сварюся з батьками.

  7. Тільки слабкі і боязкі люди виконують всі правила і закони.

  8. Людина повинна мати право випивати, скільки хоче і де хоче.

  9. Мені подобаються професії, пов'язані з ризиком для життя.

  10. Я із задоволенням дивлюся бойовики.

  11. Іноді я переходжу вулицю там, де мені зручно, а не там, де належить.

  12. Деякі правила і заборони можна відкинути, якщо зазнаєш сильний сексуальний (статевий) потяг.

  13. Якби я міг вільно вибирати професію, то став би дегустатором вин.

  14. Я віддав би перевагу роботі, пов'язаній із змінами і подорожами, навіть якщо вона і небезпечна для життя.

  15. Я думаю, що мені б сподобалося займатися боксом або карате.

  16. Іноді я говорю неправду.

  17. Мають рацію люди, які в житті дотримуються приказки «Якщо не можна, але дуже хочеться, то можна»

  18. Я часто зазнаю потребу в гострих відчуттях.

  19. Іноді мені дуже хочеться зробити собі боляче.

  20. Якщо немає іншого виходу, то суперечку можна вирішити і бійкою.

  21. Я не завжди виконую обіцянки.

  22. Якби я народився у давнину, то став би благородним розбійником.

  23. Бувало, що я випадково потрапляв у бійку після вживання спиртних напоїв.

  24. Терпіти біль на зло іншим буває навіть приємно.

  25. Якщо мене хтось випадково зачепив у натовпі, то я обов'язково зажадаю від нього вибачення.

  26. Іноді я не купую квитки в громадському транспорті.

  27. Одяг повинен з першого погляду виділяти людину серед інших в натовпі.

  28. Бували випадки, коли мої батьки, інші дорослі виказували занепокоєння з приводу того, що я небагато випив.

  29. Якщо вже ти сів за кермо мотоцикла, то варто їхати тільки дуже швидко.

  30. Якщо людина дратує мене, то я готовий виказати йому все, що думаю про нього.

  31. Буває, що мені дуже хочеться вилаятися.

  32. Під час подорожей і поїздок я люблю відхилятися від звичних маршрутів.

  33. Мені подобається бувати в компаніях, де в міру випивають і веселяться.

  34. Мені сподобалося б стрибати з парашутом.

  35. Іноді у мене буває такий настрій, що я готовий першим почати бійку.

  36. Іноді я просто не можу утриматися від сміху, коли чую непристойний жарт.

  37. Коли я читаю детектив, то мені часто хочеться, щоб злочинець втік від переслідування.

  38. Сигарета в скрутну хвилину мене заспокоює.

  39. Тільки несподівані обставини і відчуття небезпеки дозволяють мені по-справжньому проявити себе.

  40. Мені легко примусити інших людей бояться мене, і іноді ради забави я це роблю.

  41. Бувало, що я спізнювався на уроки.

  42. Щоб одержати задоволення, варто порушувати деякі правила і заборони.

  43. Мене не дратує, коли інші палять.

  44. Коли я стою на мосту, то мене іноді так і тягне стрибнути вниз.

  45. Я можу пригадати випадки, коли був таким злим, що хапав першу річ, що попалася під руку, і ламав її.

  46. Іноді я не виконував шкільні домашні завдання.

  47. Мені подобаються компанії, де всі жартують один над одним.

  48. Шкідливу дію на людину алкоголю і тютюну сильно перебільшують

  49. Я одержую задоволення від відчуття ризику.

  50. Іноді я буваю такий роздратований, що стукаю по столу кулаком.


Анкета абітурієнта
Психологічна служба нашого навчального закладу пропонує тобі відповісти на запитання анкети. Обери той варіант, який найбільше характеризує тебе і твої думки.
1. Прізвище, ім’я, по батькові ______________________________________________________

2. Дата народження ___________________________

3. Освіта

 базова середня (9 кл.)

 повна середня (11 кл.)

 професійно-технічна

4. Домашня адреса____________________________________________________________

5. Наявність пільгової категорії:

 з малозабезпеченої сім’ї  з неповної сім’ї

 інвалід  із багатодітної сім’ї

 сирота  постраждалий при аварії на ЧАЕС

 напівсирота  позбавлений батьківського піклування

6. Звідки ти дізнався про наш навчальний заклад?

 телебачення, газети  батьки

 друзі  працівники закладу

 інше (вказати) _____________________

7. Чому ти обрав саме наш навчальний заклад?

 близько додому 

порадили знайомі

не вистачає коштів на навчання у вузі

порадили батьки 

не поступив до іншого навчального закладу

 «за компанію» з друзями 

інше _________________________________________________________

9. Чи знайомий ти з вимогами тієї професії, яку обрав для навчання?

 так  ні

10. Чому ти обрав саме цю професію? ___________________________________

____________________________________________________________________

11. Що змушує тебе навчатися?

 навчаюся, щоб отримати професію та подальшу освіту для

самостійного життя

 подобається навчатися

 хочу розвивати свої здібності у цій справі

 навчаюся, тому що примушують батьки

 хочу отримувати стипендію та соціальний захист на період навчання?

12. Які уроки у школі тобі найбільше подобалися?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

13. Які уроки тобі не подобалися?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

14. Якщо ти пропускав уроки в школі, то з якої причини?

 було нудно  не подобалося навчатися

 не подобались вчителі  тому що пропонували друзі

 не подобались однокласники  не розумів предмет

 інше _____________________________

15. Чи є в тебе захоплення, інтереси? Які?

 спорт (який?)  пишу вірші, оповідання

 танці  співаю

 малювання  граю на музичному інструменті (на якому?)

 інше ______________________________

16. Як ти проводиш вільний час?

 дискотеки, нічні клуби  комп’ютер (ігри, Інтернет)

 компанія друзів та пиво  поїздки на природу, в парк

 читання книжок  інше__________________________________

17. Як ти вважаєш, що найголовніше в житті людини?

 можливість допомагати людям  влада над людьми

 визнання іншими людьми  цікава робота

 сімейний добробут  фізична сила і здоров’я

 духовний розвиток  солідна посада

 розваги процвітання в бізнесі

 багато грошей  нічого

 інше ____________________________

18. Для тебе праця це:

 засіб для існування  неприємний обов’язок

 вищий сенс життя виявлення своїх сил і можливостей

 можливість самореалізації  інше____________

19. В школі ти був у добрих стосунках з однокласниками?

 так  ні  не знаю  по-різному

20. Який ти за характером?

 веселий  працелюбний  справедливий

 розумний  невпевнений в собі  чесний

 добрий  нестриманий  впевнений у собі

 лінивий  спокійний  лідер

 хитрий  балакучий  мовчазний

 активний  фантазер  інше ________________________


  1. Чи є така людина в твоєму житті, яка є для тебе авторитетом?


 мої батьки  мій учитель

 мої друзі  немає

 інше __________________
22. Яка форма спілкування з психологом для тебе більш зручна (якщо в цьому є потреба):

 індивідуальні консультації  клуб спілкування

 психологічні тренінги  інше ______________

 анкетування, опитування


Дата заповнення: ________________
Дякуємо за співпрацю!





Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Всеукраїнська програма ментального здоров'я «Ти як?"